8.3.13

Κοινωνικό Φροντιστήριο Επανομής - επιστολή της ΚΠΕ προς τους γονείς

     Με το κείμενο αυτό θέλουμε να ενημερωθείτε πάνω σε κάποια σημαντικά ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του Κοινωνικού Φροντιστηρίου μας με σκοπό την καλύτερη δυνατή συνεργασία ώστε τα παιδιά μας να βοηθηθούν όσο το δυνατόν περισσότερο στην εκπαίδευσή τους. 
Κατ’ αρχήν να διευκρινίσουμε και να συμφωνήσουμε πως σε καμία περίπτωση δεν έχουμε σκοπό να υποτιμήσουμε το έργο των εκπαιδευτικών των δημόσιων σχολείων που ούτως ή άλλως δίνουν καθημερινό αγώνα για το καλό των παιδιών μας. Οι αντιξοότητες που ισχύουν στην καθημερινότητα όλων μας ισχύουν και για τους εκπαιδευτικούς που η επίσημη πολιτεία έχει αναγνωρίσει το δικαίωμα να μορφώνουν τα παιδιά μας. Αυτό και μόνον καθιστά την προσπάθειά τους ιδιαίτερα επίπονη και κατά συνέπεια αξιέπαινη. 
Επίσης να διευκρινίσουμε και να συμφωνήσουμε πως σε καμία περίπτωση δε θέλουμε να στερήσουμε από τους εκπαιδευτικούς που διατηρούν φροντιστήρια ή εργάζονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες το μεροκάματό τους. Και η δική τους προσπάθεια αφορά την ανάγκη, μορφώνοντας τα παιδιά μας, να υπερασπίζονται την επιβίωση των οικογενειών τους. Με τις ίδιες δυσκολίες που ισχύουν για όλους μας, άρα και για εκείνους, ο καθημερινός τους αγώνας για την επιβίωση είναι το ίδιο ιερός με το δικό μας. 
Για τη συμμετοχή σας στο Κοινωνικό Φροντιστήριο επιλέξαμε να θέσουμε ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΝΕΝΑ κριτήριο, οικονομικό ή άλλο. Ο λόγος αυτής μας της επιλογής είναι ότι περιμένουμε από εσάς, η συμμετοχή σας στο Κοινωνικό Φροντιστήριο να συντελείται όχι κάτω από το κράτος ενός πιθανού ελέγχου δηλαδή του φόβου, αλλά μόνον υπό το κράτος της δικής σας συνείδησης. Και αυτό γιατί ελεύθερος πολίτης δεν είναι δυνατόν να είναι ο φοβισμένος πολίτης αλλά ο συνειδητοποιημένος πολίτης. Άλλωστε κατά την άποψή μας κανένας από τους συμμετέχοντες στην Κίνηση Πολιτών, δε θεώρησε τον εαυτό του άξιο ή ικανό να ελέγξει αν υπάρχουν και ποιες είναι οι ανάγκες του κάθε ενός μας. Αφήνουμε αυτό τον άχαρο και αντιπαραγωγικό ρόλο σε άλλους. Προτιμήσαμε λοιπόν να εμπιστευτούμε τη δική σας κρίση και μόνο! Να εμπιστευτούμε δηλαδή τους συμπολίτες μας, τους γείτονές μας, τους γνωστούς μας που πιστέψατε ότι το Κοινωνικό Φροντιστήριό μας αποτελεί πραγματικά και τελικά λύση για εσάς. Έτσι απλά… μας αρκεί ο «λόγος» σας! 
Η συμμετοχή σας στο Κοινωνικό Φροντιστήριο ΔΕΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΤΕΙ κάποια οικονομική ανταμοιβή, ούτε καν κάποια υποχρεωτικού χαρακτήρα συμμετοχή στην Κίνηση Πολιτών Επανομής. Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν σε αυτό λειτουργούν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ με ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ που προκύπτει από τη δική τους ελεύθερη και συνειδητή βούληση να εργαστούν αφιλοκερδώς! Το μόνο που θα θέλαμε να επισημάνουμε και αυτό ως παραίνεση και μόνον, είναι πως βασικό στοιχείο μιας ζωντανής κοινωνίας είναι η ανταποδοτικότητα που προκύπτει από την αλληλεγγύη του ανθρώπου προς άνθρωπο. Στη λογική αυτής της αλληλεγγύης λοιπόν θα ήταν επιθυμητό το Κοινωνικό Φροντιστήριο να αποτελέσει την αφορμή και της δικής σας συμμετοχής στις δράσεις της Κίνησής μας. Η εκπαίδευση αποτελεί την κορωνίδα μιας οργανωμένης πολιτείας που στηρίζεται στην εργασία, την κοινωνική ασφάλιση και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Παρ’ όλα αυτά, όλο και περισσότερο η επίσημη πολιτεία υλοποιεί το αδιανόητο… μας εγκαταλείπει στην τύχη μας! Η μοναδική επιλογή που έχουμε είναι όλοι μαζί να προσφέρουμε τις κοινές μας δυνάμεις ώστε να υλοποιήσουμε όσο περισσότερες δράσεις μπορέσουμε. Έτσι, μέσω της αλληλεγγύης μας να καταφέρουμε να στηρίξουμε όσο το δυνατόν περισσότερους συμπολίτες μας. 
Το Κοινωνικό Φροντιστήριό μας πρέπει να πετύχει. Η μόρφωση των παιδιών μας δε χωρά πειραματισμούς ή εκπτώσεις! Σας ζητάμε λοιπόν να μας βοηθήσετε στην τήρηση κάποιων κανόνων λειτουργίας του καθώς είναι αυτονόητο πως μόνο και με τη δική σας βοήθεια θα μπορέσουμε να τα καταφέρουμε. 
-- Το ωρολόγιο πρόγραμμα και εκ μέρους των μαθητών αλλά και εκ μέρους των εκπαιδευτικών παρακαλούμε να τηρείται αυστηρά. Ο περιορισμός που έχουμε σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους δεν αφήνει περιθώρια για σπατάλη χρόνου. Από την άλλη οφείλουμε τον έμπρακτο σεβασμό και προς τους ανθρώπους που ανέλαβαν να βοηθήσουν στην εκπαίδευση των παιδιών μας. 
-- Ο εκπαιδευτικός χρόνος λαμβάνοντας υπόψη και τις γνώμες των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, επιλέχθηκε να είναι κυρίως δύο συνεχόμενες διδακτικές ώρες ή μόνο μία, χωρίς κενά μεταξύ τους. Ενδεχόμενα ολιγόλεπτα διαλλείματα αφήνονται στην κρίση του κάθε διδάσκοντα κυρίως ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας του μαθήματος. 
-- Η ύλη των μαθημάτων που διδάσκονται δεν είναι υποχρεωτικό να ακολουθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου. Αυτό αφήνεται στην ελεύθερη κρίση του εκπαιδευτικού. 
-- Η συμμετοχή των μαθητών στα μαθήματα πρέπει να είναι συνεπής. Αν και οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να κάνουν έλεγχο απουσιών η συνεπής τήρηση του προγράμματος εκ μέρους των μαθητών καλό είναι να είναι διαρκής. Αυτό θα βοηθήσει όλους μας στη συνέχιση της προσπάθειάς μας. Οι γονείς οφείλουν να συνδράμουν σε αυτό με τη διαρκή παραίνεση προς τα παιδιά τους να είναι συνεπή στην παρακολούθηση των μαθημάτων. Παρ’ όλα αυτά επειδή η μέριμνα προς παιδιά μας δε μπορεί να αντιμετωπιστεί με εκπτώσεις παρακαλούμε γονείς και καθηγητές να ανταλλάξουν αριθμούς τηλεφώνων ώστε σε περίπτωση απουσίας μαθητή/τριας είτε ο γονέας να ενημερώσει τον εκπαιδευτικό για την απουσία, είτε ο εκπαιδευτικός να ενημερώσει τον γονέα ότι το παιδί δεν παρακολούθησε το μάθημα. 
-- Η προσέλευση και αποχώρηση των παιδιών στο χώρο που θα γίνεται το μάθημα γίνεται με ευθύνη αποκλειστικά και μόνο του γονέα. 
-- Ο γονέας έχει γνώση πως ο χώρος των μαθημάτων είναι ένας ιδιωτικός χώρος που προσφέρθηκε επίσης εθελοντικά και αφιλοκερδώς όπως και ο εξοπλισμός του. Δεν είναι επίσημο σχολικό κτίριο ούτε αποτελεί επίσημο φροντιστηριακό χώρο και επομένως δεν υπόκειται στις ανάλογες διατάξεις του νόμου. Παρ’ όλα αυτά κάθε γονέας διατηρεί το δικαίωμα να επισκεφτεί το χώρο όπου γίνονται τα μαθήματα ώστε να έχει ιδία αντίληψη της κατάστασής του και βεβαίως αν έχει να κάνει κάποια επισήμανση για τη βελτίωσή του, να μας βοηθήσει, ώστε και με τη δική του προσωπική εργασία να τον βελτιώσουμε. Η υλικοτεχνική υποδομή του χώρου μαθημάτων έγινε με την εθελοντική προσφορά συμπολιτών μας. Οι μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί οφείλουν να τον διατηρούν στην καλύτερη δυνατή κατάσταση και να τον προσέχουν. Οι γονείς οφείλουν αυτό το πνεύμα να το μεταδίδουν διαρκώς στα παιδιά τους. Σε περίπτωση που ατυχώς κάποιο από τα παιδιά κάνει κάποια φθορά, ο γονέας οφείλει να αποκαταστήσει τη φθορά. 
Επανομή 05/03/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου